Pages

awak follow saya, saya akan follow awak balik :)

nuffnang sini

John Johnny Jonnet

" Dia memang suka tempik tempik jerit sana sini dengan suara kasarnya, tapi dalam dunia nyata kelakar dan suka suki itulah sifat sebenarnya.
Dia nampak je macam ganas , tapi dalam hati Dia ada taman bunga yang hidup mekar mewangi penuh dengan segala zat. 
Dia nampak je macam kuat fizikal dan mental di luaran, tapi hakikatnya dalaman Dia sungguh sensitif orangnya.
Dia nampak je macam garang dan bengis, tapi sebenarnya Dia tersangatlah manja dan baik hati orangnya. "

ye, itu Dia. 
biar lah orang nak kata apa pun tentang Dia, aku tak kisah.
tapi perlu ingat pepatah inggeris , 
 "dont judge a book by its cover"
am i right?
wahh, class gituu. hihihi

Awal awal pagi lagi Dia dah terpacak memakir kereta miliknya betul betul depan pintu masuk hotel dengan penuh bergaya. kalau pakir kereta dekat sebelah tokong cina tu maknanya dia datang lambat lahh tu. hehee. setiap hari Dia mulakan dengan greeting standard hotel 5 bintang 'selamat pagi' dengan senyuman manis yang terukir di bibirnya. manis bagaikan gula pasir. hikhikhik. 

Firstly aku nak cakap terima kasih sebab sudi berkawan dengan 'budak training' macam aku dengan lina lina lina yang tak berapa nak betul sangat ni. hihihi. yela, sebelum ni, budak training mana lah nak pandang kan. emm, terima kasih atas segala tunjuk ajar sepanjang kita berada dalam department yang sama dan sebelum berada dalam department yang sama juga. Terima kasih atas segala bantuan yang telah diberikan. Dia sentiasa ada diwaktu waktu aku perlukannya. amboi, bunyi macam superhero pula. datang menyelamatlkan mangsa yang kena serang, kan kan? hahaha :D okay okay, sambung balik, aku tak pernah lupakan semua jasa baik Dia yang dia pernah taburkan sepanjang aku menjalani practikal di sana. aku ter-sangat-lah menghargai segala galanya sepanjang aku berada disana. you know what i really meant. 

Dia kata, seumur hidup Dia tak pernah tangkap gambar buat peace. macam geli je. macam selebet je. macam budak budak tak matang je. ewahh, banyak pula macam ye? hehehe. kesah pulak aku kan, so aku paksa Dia tangkap gambar sambil buat peace. kemain susah lagi nak buat. keras kejung je tangan Dia. mengambil masa dalam satu jam juga lah. tapi takpe, asalkan hajat aku tertunai. bak kata Dia, "bila sorang (takde kembar dia), mesti akan kena buli punya" so, bila ada peluang emas didepan mata ni, aku gunakan sebaiknya. jahatkan aku? hihihi. masa ni mungkin Dia rasa aku buli Dia, tapi bila 'masa tu' dah berlalu, ni semua jadi kenangan yang terindah buat aku. seriously, ini bukan katakata gulagula kapas :)

 aku suka tengok dia ketawa. bukan senang dan bukan sebarangan orang yang dapat tengok saat Dia tertawa gembira. bagaikan permata ada dalam mulut Dia tu. hehehe
finally, Dia berjaya buat peace dengan begitu sempurna berserta senyuman comel yang terukir dibibir.
waalaaweehh~ 
i know you can do it very well :)

ingat lagi steamboat yang rasa macam PEMADAM ni? 
sedap memang sedap tapi rasa pemadam tu pun enak juga.
kenyang perut maktemah telan pemadam ye, hahaha.

terima kasih atas segala rezeki yang melimpah luah di berikan pada aku dan lina lina linaaa. kami sangat sangat menghargainya. 
makin gemuk lah kami. makin gemuk lah kami.
arghhh, tidaaakkkk!
hehehehe

Bila di ingat kembali, di awal perkenalan aku agak kasar dengannya. aku dengan lina malu malu kucing lahh kunun. jual mahal. hahaha. kadang kala aku suka sakitkan hatinya, tapi percayalah itu semua hanya gurauan semata wahai teman :) bila kita dah kenal seseorang tu baru kita tahu setiap orang lain caranya, lain gayanya, lain kerenahnya. Dia dan kembar dia memang superbfantasterbest.  seriously. mereka sangat memeriahkan hari demi hari sepanjang aku menjalani practikal disana dengan perangai gila gila, kelakar, happy go lucky mereka tu. best sangat, even ada orang cakap tempat mereka buat kerja tu "wad gila" kesah pulak mereka kan. mulut orang tak boleh nak tutup. bagi aku tu semua katakata cemburu yang dihamburkan. betul tak you all? kan kan kan? hihihi. mereka selalu melayan kerenah aku dan lina tanpa jemu. tergambar keikhlasan itu. Big thanks goes to you. yeahh, YOU.

emm... minta maaf, kalau aku publish gambar gambar ni tanpa izin Dia. Dia selalu bising sebab aku asyik nak snap snap gambar je. bukan satu dua, banyak pula tu nak snap. kalau boleh semuanya aku nak snap. aku bukan apa, macam yang aku selalu cakap pada dia "setiap gambar ada cerita" sekarang ni, aku rasa Dia dah faham kot kenapa aku suka snap gambar banyak banyak tu. hihihi

No comments:

Post a Comment