Pages

awak follow saya, saya akan follow awak balik :)

nuffnang sini

Manusia

Tak semua orang akan puas hati dengan apa yang kita ada.
tak semua orang akan setuju dengan apa yang kita buat.
tak semua orang akan senang dengan diri kita.
tak semua orang akan suka kita, macam mana baik sekali pun kita.

apa pun orang nak cakap, satu je aku nak pesan wahai manusia,
jangan pandai cakap saja.
tapi hidup kau pun tunggang terbalik.

hargai la apa yang kau ada. hargai sekeliling kau. 
jangan la cemburu dengan apa yang orang lain ada. 
jangan asyik nak berkata pasal orang sana sini.
jangan la cemburu. belajar bersyukur.
bersyukur la dengan apa yang kau ada sekarang. 
cukup la.
senyum la selagi termampu.
tak semua boleh tersenyum gembira menikmati kehidupan.
tak semua orang akan jumpa 'kawan'. yang mungkin menjadi kawan sejati. kawan yang akan cuba sedaya upaya untuk menghiburkan hati kita yang tengah gundah gulana. yang setia mendengar masalah dan luahan hati. yang akan cakap 'malam ni satu malam aku akan layan kau, sampai kau happyyyy' , yang memberi kata kata semangat. terima kasih wahai kawan sebab menjadi orang pertama yang munculkan diri 'saat itu'. walaupun satu jam tunggu kau dan aku rasa macam nak mengamuk je masa kau sampai tu. apa pun, jangan lupa janji kita. terima kasih dan jumpa lagi. hihi

r i n d u

Betul.
lately aku rasa, rindu.
aku rindu sangat.
ye, aku rindu. berapa kali nak ulang?
aku cakap aku rindu.
tapi....
aku  r i n d u  pada siapa?

eh ehh izzati, betul ke ni kau cakap kau rindu?
biar betul ni?

tettt ---

aku pun tak ada jawapan untuk itu.
aku sendiri tak tahu diri aku rindu pada siapa.
seriously.
aku tak tahu.

tapi rindu tu sering datang menyerpa diri aku.
kenapa?

" Ma fi qalbi ghairullah "

hanya Dia saja yang maha mengetahui segala segalanya :)

Perfection


Rantauan

ini kisah hidup di perantauan. apa makna perantauan? haa, tu kena pegi hidup merantau dulu baru tahu apa itu erti sebenar hidup di perantauan. time hidup merantau ni, baru tahu erti kehidupan sebenar. barulah rasa berpijak dibumi yang nyata. ye, nyata itu yang aku maksudkan. nyata yang betul betul nyata. 

saat tu, baru kau tahu betapa sulitnya kehidupan ni. hidup yang belum tentu arah kehidupannya jalan yang mana. kalau jalan yang kau lalu tu lurus semata takpe. tapi... kalau kau di uji dengan jalan yang bengkang bengkok bersimpang siur, tu macam mana kau nak hadap? ye, fikir la wahai diri sendiri. bagaimana nak harungi semua tu di perantauan? boleh ke kau? kuat kah engkau?

semampu mana kau mampu bertahan? kau tahu berapa percent lagi yang tinggal?

semua tu akan kau rasa. akan kau tahu jawapan jika kau cabar diri kan untuk tempuh semua tu. tempuh la. demi masa depan yang belum nampak coraknya lagi. ye, corak tu akan terukir kalau kau pandai ukir. ehh, pandaikah kau ukir? 

tepuk dada, tanya pada diri sendiri.
berdiri atas kaki sendiri. baru kau tahu erti.


be strong izzati, jangan selalu nangis. in shaa Allah, ada yang lebih baik menanti. ingat apa yang kau selalu katakan, 'orang yang bersabar tu besar ganjarannya' .   

Counting a day

Assalamualaikum . 
entry kali ni kita mulakan dengan kata kata hikmat tuah tanah,  
" Tatkala minda berputar ligat , tatkala hati berbisik , lantas jari-jemari menari-nari memetik lantunan huruf , membentuk berbaris ayat , kata serta emosi. Tatkala imej menarik hati , dipersembahkan dengan seikhlasnya."

Alhamdulilah.
Yeyyy! 
yaabedaabeduuuuu~
finally its come. its come! its come!
come more closer to me. hihi.
selamat datang bulan Mac. bulan yang aku tunggu tunggu dan ternanti nanti untuk tahun 2015. terasa special sangat bulan Mac kali ni. Banyak yang aku nantikan dalam bulan Mac ni. Moga Allah permudahkan segala urusan. sesungguhnya Allah tu sehebat hebat perancang.  jika hal itu yang terbaik untukku yang telah kau aturkan, kau permudahkan dan perlancarkan la Ya Allah. Amin amin amin. korang doakan sekali untuk cikizzati okeh? tengkiu korang!

i am so excited to welcoming you, dear March.
please be nice to me :)
perhaps.