Pages

awak follow saya, saya akan follow awak balik :)

nuffnang sini

Peta = Maps

Aku tak suka peta. sebab apa aku tak suka? sebab aku tak pandai baca peta. hahaha. logik kan jawapan aku? yela, aku penah pegi camping tidur 5 hari 4 malam dalam hutan sekali je kot selama aku hidup di bumi Allah ni. kira okay la tu kan dari tak pernah langsung. tu pun aku cabar diri aku buat something yang aku rasa eh boleh ke aku survive dalam hutan lama lama tu. nasib baik aku tak sesat dalam hutan tu dan masih jumpa jalan pulang sebab aku masih mampu menaip dan membebel panjang lebar macam mak nenek takde gigi kat blog aku ni. Hehehe. okeh gaiss... semua orang ada peta sendiri, antara sedar dengan tak sedar je. sekarang, benda yang aku tak suka tu la aku bakal bakal bakal buat. ye, melakar peta yang mungkin suatu hari nanti akan jadi peta khazanah yang menyimpan seribu satu cerita di sebalik lakaran peta tu.
memang aku serba kekurangan. sebab aku masih belajar asam garam kehidupan. sebab tu aku tak meminta lebih, sebab aku tahu aku tak sempurna. just i need my-half-part yang boleh lengkapkan ketidaksempurnaan hidup aku. sebab tu Allah cipta kan J O D O H . tugasnya menyempurnakan each other. ye, saling melengkapi. bukan senang nak bawa someone masuk dalam life kita. bukan senang senang macam tu je nak terima. manusia ni lain lain, tak sama. bukan senang juga if baru kenal then boleh terus click. nak bagi kepercayaan lagi, ingat senang ke semua tu? memang nampak macam mudah tapi tak semudah tu. sebab bagi aku tu semua makan masa. if you bump into a new person in your life and its like auto connected, click! Whoa, it is mean? perhaps its not just pit stop for awhile but keep stay and never step away. Heyy princess, dont put the hope too high dearself. if you really care about somebody, the best suggestion is make a Dua'. make Dua' for them. because Dua' is longlasting ever and duduknya di Atas sana, tak akan pernah pudar dan tak akan pernah hilang. jangan putus Doa :)

No comments:

Post a Comment