Pages

awak follow saya, saya akan follow awak balik :)

nuffnang sini

Moist Chocolate Cake

yeahh, baking a cake once again baby! weee :)
#tiba-tiba ada satu suara berkata-kata, 'asyik-asyik buat cake chocolate je kau ni izzati. asyik-asyik buat chip chocolate cookies je kau ni izzati. macam dah tak ada benda lain dah nak masak.'
ehh, biarlah. aku punya suka lah. tekak aku bukan tekak kau. kau jangan nak banyak bunyi, aku pijak penyek kau karang. so better you shut your mouth!

pakai chocolate Van Houten tau. ini lagi syiookkkk!




letakkan loyang yang berisi adunan itu didalam tempat kukus seperti ini.

tutup bahagian atas loyang dengan cover aluminium seperti ini dan tunggu sehingga 45 minit. tunggu la dengan penuh kesabaran ye? hihi

mmm. . . mmm . . . lamanya kaki ni tak menjejakkan kaki ke dapur. lamanya aku tak merasa masakkan air tangan sendiri yang tak berapa nak sedap ni. nikmatnya rasa bila kita dapat makan apa yang kita terasa nak makan. dekat kamsis iaitu (asrama) tak dapat nak buat semua ni. so bila dah balik cuti di rumah ni, kau lenjan la kasi puas hati kau tu nak masak apa yang kau nak makan sampai lebam. hehe

tapi kali ni lain sikit cakenya, ni masak pakai kukus punya cara. selalunya aku masak guna oven. semuanya bakar dalam oven. tapi yang kali ni special sikit, my beloved mother ubah resepi mencuba sesuatu yang baru dengan memasak cake menggunakan kaedah kukus.
taraaa, dah jadi moist chocolate cake versi kukus :)

kalau nak lagi sedap menambat hati, letak lah topping chocohate cair diatasnya itu.

InsyaAllah kalau diberi kesempatan, saya kata KALAU, so bermakna kalau sempat pagi nak pulang ke politeknik tercinta nanti sebelum bertolak balik, aku cuba-cuba mencari waktu lapang untuk buat sikit cake ni pada korang-korang yang aku kenali di poli okay? kalau sempat tau. see yaa di poli nanti :)

1 comment: