Pages

awak follow saya, saya akan follow awak balik :)

nuffnang sini

Pistanthrophobia

ni adalah satu sindrom. fobia. tapi fobia tu biasa biasa je. ni pistanthrophobia ni kira atas sikit dari fobia. advance lebih sikit gitu. aku rasa ramai yang penah mengalami sindrom ni dalam sedar ataupun tanpa sedar. dan aku rasa, sindrom ni dah pun melanda aku. sikit demi sikit dan sekarang mungkin dah boleh jadi gunung. Pistanthrophobia. ye, dalam melayunya ; Fobia. kenapa orang boleh jadi fobia? woo bruhh, macam macam sebab boleh terjadi. fobia ni universal. banyak cabang fobia ni kalau nak dirungkaikan. so takpayah la aku rungkaikan semuanya, karang korang gugur rambut pulak baca untuk fahamkan satu persatu. hehehe =D kalau jenis pistanthrophobia ni, fobia nak percaya kat orang. haa macam aku sekarang ni la. aku susah nak percaya kat someone tak kesah la siapa pun dia, lama mana pun aku kenal dia, kalau aku kata aku tak percaya dan aku tetap tak akan percaya, tapi once aku dah ada kepercayaan tu means aku betul betul percaya. tapi pistanthrophobia ni akan jadi masalah bila aku try nak percaya someone yang bagi kepercayaan dia pada aku. I've tried. but i still cant. aku still di takuk yang sama. berganjak tapi sikit. slow macam kura kura dan masih fobia. fobia terlampau. bukan aku la jenis yang suka nak gali balik kisah silam aku. jaja sana sini minta simpati orang untuk orang faham apa dan kenapa semua ni terjadi. cuma aku tak kuat sekuat tiger macam zaman muda mudi dan aku takut. ye... aku ulang sekali lagi, aku takut. aku fobia dengan kata kata manusia. pendek kata, aku fobia dengan manusia. sebab tak semua kata kata manusia disekeliling kita ni boleh digunapakai. kadang kadang hanya omongan kosong. suka suka cakap tapi takde hasil. manusia dan kehidupan. Kadang aku kesian dekat orang-orang yang murni niatnya, tapi disebabkan orang lain dia turut sama tergolong jadi mangsa fobia. maafkan aku, sebab aku masih ditakuk ini. > > > Pesanan dari penaja ; mohon tak berdarah mata baca karya-kerepek-kerapu aku yang seakan tak boleh diterima di puncak akal kalian ;)

No comments:

Post a Comment