Pages

awak follow saya, saya akan follow awak balik :)

nuffnang sini

Vacation!

Assalammualaikum wahai umat islam.
mulakan entri kali ni dengan kata-kata hikmat aku pemangkin semangat jiwaku.

kata-kata hikmat tuan tanah :
" Tatkala minda berputar ligat , tatkala hati berbisik , lantas jari-jemari menari-nari memetik lantunan huruf , membentuk berbaris ayat , kata serta emosi. Tatkala imej menarik hati , dipersembahkan dengan seikhlasnya."

whooaa~
Vacation time. 
yesss! aku paling suka bila bab berjimba ni. yaabedaabeduuu. hihihi
yela, siapa je yang tak suka kan bila bab bersuka ria berjimba sakan? cakap dekat aku kalau masih ada manusia yang spesis macamtu. cakap cakap. hehehe. hurmm... satu demi satu langkah dan demi langkah aku keluar dari kekusutan dunia. keluar dari keserabutan fikiran yang bersawang dengan pelbagai perkara duniawi. so, aku mencari ketenangan di dunia ciptaan Allah yang luas terbentang di alam semesta ni. chill dengan cara tersendiri. bila di amati, begitu indahnya dunia bila kita pandai menikmati setiap saat, setiap detik, setiap hembusan nafas yang masih ada ni.



makan makan time!
dah lamanyaaaa tak makan pizzahut after berhenti part time kat pizza dulu
nyum nyum nyumm
hehehe
iHEARTthemsooomuch♥ 
Alhamdulilah semuanya okay sepanjang hari tu. aku dah bawa dan buang semua keserabutan yang aku bawa bersama dan tinggalkan jauh jauh. jangan ikut aku lagi wahai 'keserabutan' , wahai 'kekusutan' hihihi. urmm... selagi diberikan kesempatan yang ada, kalau boleh aku nak nikmati semua nikmat yang ada di atas muka bumi ni. banyak sangat yang ada di depan mata ni sebenarnya, cuma nampak dengan tak nampak je. bak kata lecturer yang ajar aku subject Islamic Civilization (Tamadun Islam) hari tu,
"kita semua berasal dari Syurga dan berjalan-jalan di atas muka bumi untuk mencari jalan kembali pulang ke Syurga"
huii... dari aku yang mengantuk dalam class time tu, terus segar lepas terdengar sebutir sebutir perkataan yang keluar dari mulur lecturer tu. maknanya dia berjaya tarik perhatian aku kembali ke dalam class dia. 

#maafkan saya encik Z sebab tak focus dalam class. biasalah class pagi, mesti akan ada mengantuk sikit kan. hihihi

No comments:

Post a Comment