Pages

awak follow saya, saya akan follow awak balik :)

nuffnang sini

Ku Pohon Doa Kalian

"Aku mesti sentiasa ingat dan yakin, segala ketetapan dari Tuhanku itu bukanlah untuk menyusahkan dan menbebankan aku. Tuhanku yang menciptakan aku. Dia mengetahui segala kelemahan dan kekurangan aku. Dia mengetahui segala kesanggupan dan kemampuanku. Dia mengetahui aku sebenarnya mampu atau tidak. Dia tidak akan menzalimi dan mempersiakan aku. Segalanya itu untuk membentuk dan menjaga aku. Kelak aku pasti kembali kepadanya semula. Disaat-saat yang terus berjalan ini, aku akan usaha dan terus bangkit usaha untuk buat yang terbaik meraih kejayaan dunia dan akhirat. Aku akan terus berdoa dan terus berdoa."

Aku pohon doa dari kalian semua juga, doa kan kesejahteraan dan pulihkan semula kesihatan Ayahanda tercinta yang baru lepas selesai operation ni. tatkala aku menaip entri ni, aku sedang setia menunggu di hadapan wad ICU, lokasi - IJN. 

Tolong doakan moga di berikan kesihatan yang lebih baik, cepat sembuh dan doakan yang terbaik ye untuk ayahanda aku yang tercinta ni. ayah tiada gantinya. aku sayang abah <3 
abah boleh!  abah boleh!  abah boleh! 
abah kuat kan?  izzati tahu abah kuat :) 

Dalam Al-Quran dinyatakan: Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Al-Baqarah 286) Tuhanku tidak akan susahkan aku, tidak biarkan aku dalam kesukaran, melainkan itu memang aku mampu buat sebenarnya, demikian aku perlu berusaha dengan sentiasa pohon kekuatan kepada-Nya” 

3 comments: