Pages

awak follow saya, saya akan follow awak balik :)

nuffnang sini

Hospital Tuanku Jaafar, Seremban.


ermm.... Malam tadi, lepas aku makan ubat, aku terus tidur. aku tak sihat, pening kepala. time aku tengah tidur, dalam pukul 11:30pm tiba-tiba kedengaran suara mak ketuk pintu. suara mak cemas. aku pun dengan mamainya, bangun buka lampu dan bertanyakan kenapa. mak cakap abah sakit dada. susah nak bernafas. mata aku terus segar masa dengar mak cakap macam tu then aku terus pandang abah yang tengah kesakitan tu. abah batuk-batuk sambil pegang dadanya. muka abah jelas menggambarkan abah dalam kesakitan sangat. =(
Ya Allah, kesianya dekat abah. rasa macam nak nangis aku masa tu. mak cakap nak bawa abah pergi check dekat hospital. mak suruh aku ikut, then angah jaga adik aku yang demam sorang tu dekat rumah. aku pun cepat-cepat la bersiap ala kadar je sebab nak cepat kan. sampai je dekat hospital, ramai pula orang. kena la tunggu giliran. banyak fasa pula tu. mula-mula kena buat pemeriksaan awal, then kena salingan la, then pergi Xray la, dah Xray bagi keputusan tu dekat doctor. jenuh menunggunya. 
sambil tunggu tu, aku terpandang, security guard yang sedang memeluk senapang besar dia tu tengah sedap tidur. huhu. kesian dia, penat ye pakcik? hehe
mata aku dah berat sangat ni macam kena hempap dengan batu, tapi aku tahan juga dengan hati yang risau ni tengok kesihatan abah macam tu. sakit sana, sakit sini. aku berdoa banyak-banyak dalam hati moga abah tak apa-apa la. tepat jam 3:30 pagi, doctor pun panggil nama abah. Alhamdulilah, keputusan baik. lepas dah bagi ubat, doctor bagi balik. lega rasanya. nasib baik abah tak kena tahan dekat wad. =)
sekarang ni musim penyakit kan? macam-macam penyakit ada sekarang. pelik-pelik pula tu namanya. aisyhh... risau aku. 
ni abah kesayangan saya.
kepada abah , izzati doakan moga abah cepat kembali pulih ye? izzati sayang abah, izzati perlukan abah lagi. izzati nak abah sihat cergas kuat gagah perkasa macam selalu. hehe. abah jangan sakit lagi ye? abah adalah abah terbaik dalam hidup izzati. cepat sihat balik tau! nanti abah boleh bawa kita sekeluarga pergi family vacation lagi. izzati sayaaaaang abah!<3 

No comments:

Post a Comment