Pages

awak follow saya, saya akan follow awak balik :)

nuffnang sini

MH370

Penerbangan MH370 dengan 227 penumpang dan 12 anak kapal itu hilang pada 12.41 tengah malam 8 Mac lalu selepas sejam berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL dalam penerbangan ke Beijing. 
so mystery.
where are you MH370?
please come back.

Misteri Kehilangan MH370
Hmmm...
dah masuk genap 100 hari kehilangan MH370.
harini dah hari yang ke 104.
masih belum jumpa lagi. 
terus menjadi misteri yang belum terungkai.
satu dunia terus tunggu dan menunggu penuh harapan.

Entah kenapa lepas aku tengok berita dua hari lepas, 
ada temu bual exclusive bersama Tun Dr Mahathir tentang misteri kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) dekat Tv3 haritu, tiba tiba hati aku terdetik pulak nak tulis entri kali ni pasal MH370.

Kenapa?
mungkin sebab aku risau pesawat sebesar tu tak jumpa jumpa lagi sampai sekarang.
Risau?
yela, sebab aku prihatin ianya melibatkan banyak nyawa dalam pesawat tu.
Dimanakah ia sekarang?
hanya yang Atas sahaja tahu segala galanya. Ya Allah.
Bilakah ia akan kembali?
entahlah. wa'allahualam.

Sekalung doa dan harapan dari aku untuk para penumpang dan anak kapal agar kembali pulang dengan penuh selamat dan sihat walafiat.
di harapkan ahli keluarga mangsa terus berdoa tanpa putus dan hadapinya dengan tabah dan sabar.
Amin.

No comments:

Post a Comment