Pages

awak follow saya, saya akan follow awak balik :)

nuffnang sini

Petunjuk Ilahi ^^

Ye, ye dan ye. memang betul ayat yang pernah aku dengar sebelum ni.
" apa yang kita ada harini, tak akan sama dengan hari esok. orang yang kita kenal harini juga tak akan sama dengan hari esok. "
terbukti benar lagi sahih. aku cuba untuk memberanikan diri belajar untuk menerima kenyataan dan hadapinya di atas kaki sendiri. buka lah mata seluasnya dan lihat lah sekeliling. kalau boleh, jangan menilai orang dari luaran sahaja. lihat dalamannya juga.
Persahabatan?
apa ertinya persahabatan tu? betul ke kau tahu?
apa ertinya sahabat? apa ertinya sahabat baik?
apa ertinya orang yang mempercayai dan dipercayai?
tak ada ertinya suatu persahabatan itu lama mana pun ia terjalin kalau kau tak tahu apa semua tu dan tak tahu nak menghargai semua tu.

takpe takpe, dunia ni berputar.
what goes around come around.
pada hari jumaat, penghulu segala hari pula tu.
terima kasih YA TUHAN kerana tunjukkan aku semua ini.
terima kasih kerana bukakan mata hambamu ini.
tak ada guna kita buat baik pada orang, tapi orang tu tak tahu nak hargai malah pijak kita balik. habis madu sepah dibuang.

sebelum ni aku rasa aku dah jumpa the right one yang boleh aku percaya. tapi aku silap rupanya. ye, mungkin sekali silap besar. kepercayaan aku macam boleh dibuat main je.
bukan senang aku nak beri kepercayaan pada orang. lebih-lebih lagi orang dah lama aku kenali. sayang seribu kali sayang, kepercayaan aku yang tinggi itu tidak dihargai.

Just one thing, Dont judge me unless you see my eye and know what was in deep of my heart. dont stare me like im the loser. 

No comments:

Post a Comment