Pages

awak follow saya, saya akan follow awak balik :)

nuffnang sini

budak lepasan SPM 2010 (:

 


Now officially aku bergelar PELAJAR LEPASAN SPM 2010 and for sure that is mean aku dapat freedom! Itu lah yang aku nanti-nantikan selama ni. Kebebasan mutlak untuk bergerak bebas tanpa terikat dengan jadual harian dan rutin yang sama. Wahh, bestnya dah tak sekolah. Bila malam, boleh tidur lambat tak payah nak risau esok pagi terlajak tidur also boleh tidur puas-puas kalau taknak tidur pun boleh. Hee. Tak payah buat homework dah, tak ada kokurikulum lagi, tak ada balik lambat lagi. Tak payah nak bangun pagi-pagi pakai baju sekolah pakai kasut sekolah pakai beg sekolah pakai stoking putih bersih pakai kasut sekolah yang siap dikapur putih berseri-seri untuk pegi sekolah. Lepastu sampai je sekolah kena duduk dekat dalam dewan atau tapak perhimpunan. Bila dalam kelas je rasa lama sangat. Bila lah nak sampai waktu rehat ni. Perut dah berbunyi-bunyi macam-macam lagu minta diisi makanan sebab dah lapar. Bila dah lapar, mood nak belajar pun takde. *krriiingggg.. loceng berbunyi tanda waktu rehat, semua suka. Lepas rehat semua masuk kelas muka berseri-seri. Yela semua dah kenyang. Macam pantun berbunyi, gendang-gendut tali kecapi, kenyang perut senang hati. Kena sangat la dengan pantun tu kan? Hee. Btw, aku rindu nak bersama kawankawan aku, rindu nak kena denda dengan cikgu, rindu nak kumpul ramai-ramai memekak dalam kelas time cikgu tak ada, rindu suasana sekolah yg riuh rendah macam hospital bahagia tu. Ahaha. Rindu nk borak-borak, dengar gossip-gosip terhangat, gelak-gelak ramai-ramai, makan kt kantin sama-sama, pegi toilet sama-sama, merewang merayau dalam sekolah sama-sama, buat nakal sama-sama, lepastu time nak dekat exam sibuk semua dengan study group. Lepas exam time cikgu nak bagi paper exam yang sudah siap ditand, semua muka pucat kecut perut. kalau result okay, cikgu puji melambung-lambung kembang la bontot dengar  tapi bila result kurang elok, panas la telinga kena bebel dengan cikgu. Tapi sekarang ni aku rindu dengan tu semua.  alahai nyahh... rindunya zaman persekolahan. Zaman persekolahan adalah yang paling indah bagi aku. Banyak pengalaman pahit manis cerita yang ada untuk aku kongsi cerita pada anak cucu aku nanti. Hehe. Berangan sudah aku ni. Takpela, berangan itu seronok, lagi pun berangan tu free bukan kena bayar pun kan? Kan? Kan? Siapa sokong apa yang aku cakap ni angkat tangan cepat! Nahh, gula-gula. Hee. Kepada budak-budak yang masih bersekolah lagi, ni pesanan dari aku, hargailah masa yang ada pada zaman persekolahan korang. Suatu hari bila korang dah tinggalkan sekolah, ianya akan menjadi kenangan yang paling terindah dan pasti korang akan sangat merinduinya. Percaya laaa J

No comments:

Post a Comment