Pages

awak follow saya, saya akan follow awak balik :)

nuffnang sini

after spm kan...


You know what, habis je SPM haritu, dalam 2 months macamtu la aku dapat kerja dekat PizzaHut. Yehoo~ mmg aku excited gila la nk ‘melangkah’ kealam pekerjaan. Berkobarkobar semangat nih. Ada seorang manager aku ni orangnya bertubuh kecil molek, berpakaian kemas sentiasa datang tepat pada waktu, mempunyai senyuman yang sangat mains apabila dipandang. Tapi dah berpunya lah. Ibu kepada 4 orang anak. Nama dia Norliza bt Abdul Aziz. Aku panggil dia, Madam Liza. Dialah manager aku yang the best dalam pizzahut tu. Dia sangat caring, sangat baik hati, pemurah, lemah lembut orangnya. Dalam sikapnya yang baik tu, ada juga ketegasan semasa menjalankan tugasnya. Kalau aku atau rakan kerja yang lain mengalami sebarang  masalah di tempat kerja, kami pasti akan merujuk pada Madam Liza ni dulu kerana dia memang sangat prihatin dan menjaga kebajikan semua pekerja. Dengan Madam Liza ni kami semua kena ikut prinsip kerja dia iaitu, “happy working” and yes memang happy working bekerja bawah dia. To Madam Liza, thanks dengan segala tunjuk ajar, i love you and i am gonna miss you. Ada lagi dua orang manager aku ni, nama dia Sir Abu Huzaifah and Sir Azhar.  Haa, diaorang ni pun best juga. Otak gila-gila and sangat sporting. Aku asyik nak ketawa je bila dengar diaorang cakap. Muka serious je tapi kelakar. Huhu. Macam member je dia layan kitaorang semua. Tapi nk dijadikan cerita la kan, aku mampu bertahan kerja dekat pizzahut tu 2months je. Then aku deciced to quit. Hee. The first reason is tak tahan balik lewat malam sampai pukul 12mlm tuhh.  Time aku menyatakan hasrat nak berhenti kerja tu semua macam berat hati je nak bagi aku pergi. Yaa, aku memang sayang korang semua. Korang baik. Korang spooootinggg. Korang is the best! Tahu itu? However, thanks sebab aku sempat kenal dengan korang even kejap je. Btw, macam macam pengalaman aku dapat and i’ve learn a lot of new things time kerja dekat situ. Best sangat!  tiap kali aku terpandang baju pizzahut aku tu, segala memory terus terflash back. PizzaHut sentiasa dihatiku<3


salam rindu, cik ieyzzatiey...

No comments:

Post a Comment