Pages

awak follow saya, saya akan follow awak balik :)

nuffnang sini

Best Partner in Food Crime

Kalau nak lakukan jenayah yang clean and hasilnya steady berbaloi baloi mesti kena ada matlamat, perancangan yang teliti, dah usha usha survey lokasi jenayah and paling utama mesti kena ada partner kan? Partner pulak mesti yang sekepala, yang boleh jalan serigan berganding bahu dan tenaga, yang ada teamwork, yang boleh susah senang tanggung risiko sama sama. Kalau sorang masuk jail, maka sorang lagi turun sama masuk jail. Baru la adil kan. Dont be so selfish. Pfttt... aku rasa pembuka entry aku macam kunun kunun thrill sangat je hahaha. actually aku takdela cerita pasal jenayah apa. jenayah yang aku maksudkan ialah, jenayah makanan. pernah dengar tak? kalau tak pernah, means kau la yang jakun sekarang ni. hehehe. Kidding kidding :D
Cerita pasal makan dan makanan terlalu banyak yang nak di kupas. sebab benda tu subjective. semua orang suka makan. semua orang suka pada makanan. lagi lagi kalau tengok deco or garnishing yang super awesome terhidang depan mata, pehhh mesti rasa sayang je nak cuit makanan tu, lagi la nak makan. kan kan kan? wajib selfie selfie dulu sebagai memories di masa mendatang. Tahu sangat dah perangai orang zaman sekarang. *sebab aku pun buat benda yang sama hahaha* okay, kenal kan this is my best partner in food crime. hihi. Tarraaa~
Says hello to him, hi hi hiii ! welcome see your face in may site. i hope you're happy and smiling reading this right now :) haaa, nak gosip sikit ni. dia ni kalau bab makan, uiii laju je cakap jom. dia selalu bawa aku pegi makan dekat tempat yang best best. explore sana, explore sini. sebab dia suka cuba benda yang lain dari yang lain katanya. okay baiklah encik. Hihi. dari segala celah ceruk dia bawa. bak kata dia, ' i am navigator ' ohh yeah? hahaha. welkkkk :p well ya, best sangat dapat try something new in life lagi lagi new taste in your mouth. memang happy tummy la cite dia kan. hehe. tapi satu je yang boleh buat muka dia stress kerut kerut macam jawab soalan spm yang susah gila tahap gaban, bila aku tanya... " nak makan kat mana? " hahahaa. aku rasa soalan tu boleh jadi soalan yang pecah otak pada abad ini. jangan la stress sangat sampai macamtu reaksi muka, alahaiii makan kat mana mana pun boleh kan. tak semestinya dekat tempat yang mahal mahal, tak semestinya dekat tempat yang ada nama. paling penting asalkan halal dan kenyang. semua tu rezeki dari Allah kan. rezeki harus di kongsi bersama baru membawa berkat. ye idokkk?
Rasanya dah macamm macam tempat dah jejak kan. ada yang sangat memuaskan tiptop service and ada juga yang just nice. biasa la tu, level setiap manusia ni tak sama semuanya. anyway thanks sebab selalu menjamu cikizzati hingga buncit semua cacing cacing dalam perut saya kegemukan kekenyangan dengan somethings new tanpa jemu. selagi ada kesempatan, rasa la segala nikmat yang ada kat dunia ni. even kadang kadang macam kering idea nak cari some nice place to chill out. actually tak kisah pun nak makan kat mana mana, no need to stress figure out the best place sebab rasanya mana mana pun best je sebenarnya. by the way, i really appreciate it and i really enjoy doing it because im foodie. Hohoho. moga di murahkan lagi rezeki. Amin :)

No comments:

Post a Comment